İnsana Yolculuk

İnsana Yolculuk
www.norradyo.com

14 Ocak 2011 Cuma

Disi Hrant Dink Olmak

Bu gece cok degerli misafirlerim var...
Yasar Kurt, Udi Yervant, Artur Bagdasayran, Serop Gocer ve adinin soylenmesini istemeyen Hemsin Baskoylu Ermeni,  degerli bir dost...

Bana Turkiye'de "Fransa'nin Disi Hrant Dink'i" deniyormus, bu gece soyledi bir can...
Bu sozu ilk duyusum degil...
Daha once de iki kez duymustum...
Ilki; bir sohbetimiz sirasinda gelen yorumdu "Ne yani sen disi Hrant Dink mi olacaksin?" diye gelmisti bana bu cumle...
Daha sonra yazilarimi birbirlerine oneren insanlarin, beni tanitmak ve tanimlamak isterken kullandiklari cumle imis;  "Okuyun goreceksiniz O bir disi Hrant Dink"
"Disi Hrant'imiz Anjel."
Buna ragmen Turkiye'de  boyle anildigimi bilmek beni sasirtmadi dersem yalan soylerim...
Sizler, okuyucularim belki de bu soylemi onaylarsiniz ama bana nasil agir bir miras birakirsiniz farkinda misiniz?
Sanmayin ki bu mirasin tehlikeleri korkutur beni...
"Korku seytandandir " der kitap... 
Yasamim boyunca sevginin tek formul olduguna inanan kulunuzun, korkuyu lugatina hic almamasi yeni degildir...
Korku barinmaz benim cografyamda...
Sadece  bu mirasa layik olabilmektir tek endisem...
Ben ki Rakel'in gozlerini gormusum...
Ben ki Hrant'in; O'nu aradigimda, isi geregi Turkiye'ye gitmek zorunda olan, ulkucu kesimin ofkesini ceken Fransiz  bir yazarin kizkardesi icin yardimini istedigimde; "Korkmasin! geldiginde beni arasin" deyisini duymusum...
Kolay mi sanirsiniz bu mirasi tasimak bunlardan sonra?
Madem ki bir misyondur yuklendigim gonullu, emrinizdedir her kalemim, her emegim...
Insan olmak en onemli degerdir ben kulunuz icin...
Baska soze hacet var midir?
Bence yoktur...
Buradayim...
Yasadigim surece tercumaniniz olmaya devam  edecegim...
Onursuz bir yasam degildir benim sectigim...
Onurlu bir olumdur...
Insan Kardeslerimin uyanisina hizmet etsin kalemim...
Baska turlusu yakismaz ki bana...
Dedemlerden utanirim...
Utanmaksa; kaldiramayacagim tek duygudur...


Anjel Dikme
2/1/2011
4:58:30
Paris

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder