İnsana Yolculuk

İnsana Yolculuk
www.norradyo.com

19 Şubat 2011 Cumartesi

MERCI BIEN JOHNNY



Incinen kadin yurekleriniz icin en dayanilmazi nedir diye dusunmussunuzdur bilirim.
Peki cevabi bulaniniz var midir?
Ihanete ugradiginizda, taciz edildiginizde, iftiraya ugrayip yapmadiginiz seylerle itham edilmenin cirkin zorluguyla savastiginizda nedir sizi biraz olsun iyilestirecek olan sozcuk?
Icinizdeki kucuk kizin yaralari her kanatildiginda hangi sozcuk biraz olsun durdurur kanamalarinizi?
Dogustan bir genetik miras olan hastaliginizin bile suclusu(!) olarak siz goruldugunuzde duydugunuz o anlatilmaz gercek yalnizligi hangi sozcuk azaltir?
Nereden mi geldi bu sorular aklim?
Johnny, Johnny Hallyday'in bir sarkisidir butun bu sorulari sorduran bana.
Hani "Sen de mi Brutus? Oyleyse yikil Sezar" halleri vardir ya hayatin bazi tecrubelerinden sonra duyulan derin umutsuzlukta...
Hani yasamin istenciniz disinda dayattigi yasan(ma)misliklardan bile, sorgusuz sualsiz hakkinda kalem kirilan tek mahkum sizsinizdir ya...
KI bu mahkumiyet, olayin kendisinden daha yikici ve yaralayicidir ya hani sevgiden baska dili olmayan ruhlariniza...

Digerlerinin degil ama en cok guvenip sevdigi Brutus'un bicak darbesini yiyince  mucadeleyi birakip yikilan Sezar hallerindeyken her zaman oldugu gibi beni hic yalniz birakmayan , "Sen benim  sevinc gozyaslarimsin" dedigim ilk yegenim Lerna'm yanimdaydi...
Bende kaldigi bir gece sabahlara kadar sohbet etmistik.
"Hokkur (Hala) sana bir sarki dinletecegim" dedi ve Johnny Hallyday'in Pardon diye haykirdigi sarkiyi caldi.

O guclu sesiyle:
"Af dilemeye geldim sizlere
Af dilemeye tum erkekler adina
Ki; sevmek fiilini asla ogrenemediler
Ki; asla anlamadilar sevginin gucunu, hayatin guzelligini.

Affedin!
Sevmeyi bilmeyen tum erkekler adina 
Oh! Affedin!
Asla sevmemis erkekler adina 
Oh! Affedin
PARDON
diye sesleniyordu kadinlara...

Sozlerini Erick Bamy, Yvan Cassar ve Philippe Labro'nun yazdigi bu besteyi defalarca dinledim...
"Fransizca bilmeyen  kadinlar da  bilmeli bu sarkiyi, hadi gel cevirelim sozlerini Turkce'ye" dedim Lerna'ya.
Sabahin ilk isiklarinda  ceviri tamamlanmisti...

Af dilemeye geldim
Af dilemeye, ARKADASLIGIN  degerini bilmeyen tum erkekler adina.
Ki; asla tanimadilar bir cocugun gozyaslarini
                                bir kadinin gulusunu....

PARDON!
Bakisini ver bana
Isigini ver bana
Sevgiyi ver bana
Bunsuz, evet, umutsuzum...

Ogret bana sevmeyi...
Ogret bana sevkati...
Yik aliskanliklarimi...
Yik yalnizligimi...

Oh! Affedin (Pardon)

"Yik aliskanliklarimi", "Yik yalnizligimi" diyen cumlelerini dusundum...
Bu ozuru dinlerken, bir yandan nihayet  en azindan bazi erkeklerin bunu dusunebilmis olmalarindan dolayi hafiflediginizi hissederken, bir yandan da isin  en zor kisminin halledilmesinin yine  sizden yakarislarla  beklendigini duymak, aci bir tebessum yerlestiriyor yureginize...


Bu aci tebessume ragmen ihtiyaciniz oldugunda bir ilac  niyetine bu PARDON'u dinleyin derim....
Bu satirlari  yasamlari boyu bir OZUR beklemis tum kadinlar icin yazdim....

Anjel Dikme
Paris
20-2-2011
3-53-57

http://www.youtube.com/watch?v=UmPG4EdfnC0&NR=1&feature=fvwp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder