İnsana Yolculuk

İnsana Yolculuk
www.norradyo.com

7 Ağustos 2010 Cumartesi

"ÖTEKİSİZ, YALNIZ BİLE DEĞİLİZ. KİMSESİZİZ" (SERDAR KOÇ)

Demisler ki;
Yazarların, şairlerin anayurdu, aidiyet DNA'sı içinde yazdıkları dildir! 
Demissiniz ki;
BEN BİR BAŞKASIDIR

Aşağıdaki yazıda, kafa karışıklığının hazin bir itirafını bulacaksınız. Dikkatle okuyun. Aslında, bir sanatçıda bizatihi olması gereken kafa karışıklığı tam da böyle bir şeydir. Kafa karışıklığı bazen iyidir. Öyle ya, bir dilin edebiyatı nasıl gelişip ortaya çıkacak, okuyucusu nasıl oluşacak ve okuyucusuyla nasıl buluşacak. Çok zor bir soru değil mi? Sorun tam da burada başlıyor. Buyurun!
Siyasileri olmasa da, sanatçıları böylesi kafa karışıklıkları buluşturabilir ancak.
Sürekli bir infial halinden çıkabilsek de konuşabilsek, bir çözüm yolu bulacağız.
Ötekisiz bir ben, eni sonu anlamını yitirmeye mahkumdur. Ve bu coğrafyada mana, hızla solmaktadır zaten. Ötekisiz, yalnız bile değiliz. Kimsesiziz.
Serdar Koç

Tam da dediginiz gibi karisti kafam...
Ermenice okur, yazar ve konusurum... Kurtce konusamam ama anlarim... 
Ne  yazik ki (! ) Turkce'de bildigim sozcukler kadar anlatamaz , ne duygularimi ne de dusunduklerimi, Kurtce ve Ermenice sozcukler...
Yani simdi yazmamali miyim?
Ben, Ermeni Edebiyati ve dilinin bir yazari olarak anilmayacagim diye susmali miyim?....
Aslolan;  insana dair yasanmisliklarimizin suzgecinden gecip gelen tecrubelerimizin ve bilgilerimizin paylasimi degil mi?
Aslolan; insana hizmet degil mi?
Aslolan; gelecek kusaklara dogrulari, guzel degerlerimizi  her dilde aktarmak degil mi?
Ben Ermenice ve Kurtce yazamadigim icin degil, Ermenice ve Kurtce (Bilmedigim tum dillerde) yazilmis siirleri derinlemesine anlayamadigim icin uzgunum sadece...
En iyi bildigim dilde yazmaya devam edecegim...Sayet dikkate deger seyler, evrensel degerler tasiyan sozler edebilirsem biliyorum ki, birgun her dile cevrilecektir...
Ve bu noktada; evrensel bir  dildir konusan artik...
Benim, ne DNA'm ne de orijinim bir anlam tasimaz...
Sadece aktarilan dusunce ve bilgidir aslolan!
Kalacak olan gelecek nesillere, sadece bilgidir...
Ben olmayacagim...Biz olmayacagiz...SIZ OLMAYACAKSINIZ!
Sayet varsa soyleyecek sozunuz, SOYLEYIN LUTFEN...
En iyi bildiginize inandiginiz dillerde...
Yeter ki susmayin!
SUSMAYIN LUTFEN!
Ben Anayurdum DUNYA' dir diyerek yazmaya devam
edecegim...
Saroyan; "Hergun birseyler karaliyorum, yilda bir kez dogru seyler soyluyorum" demisti...
Bilirim ki  ben bir Saroyan degilim ama dedigini yapiyorum....
Belki; ben de on yilda  bir, dogru bir soz ederim ve bu dogru soz de birilerine bir isik tutarsa ne mutlu  bana...
Sayet, DUNYA anayurdunuz ise asla KIMSESIZ  degilsiniz...
Ne dil, ne de cografya bazinda...

Sevgiyle ve Insanca kalin dostlar...
Anjel Dikme
Paris
8-11-2007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder