İnsana Yolculuk

İnsana Yolculuk
www.norradyo.com

12 Ekim 2011 Çarşamba

COK DILLI SARKILAR SOYLENEN, RENGARENK BIR DUNYA ISTERIM. CUNKU TANRI BENIM!



Bir Ermeni kadini Istanbul'da, bindigi taksinin soforu tarafindan inancindan oturu dovulup, taksiden disari atildi.
Ilk gun duydum bu haberi. O gunden beri dusunurum.
Birkac yil once yazmaya baslayip da bitirmedigim yazimi hatirlarim.
Suydu yarim kalan yazim:


"Diyarbakir Cezaevi Insan Haklari Muzesi Olmalidir!


Baslikli, "Adalet Komisyonu'nun" hazirladigi 9 Eylul 2009 da yazilmis ve imzaya acilmis metnin yayinlandigi yurttas.tv sayfasinda, uzerinde su yazinin bulundugu bir kapi goruntusu var: "TURKCE KONUS COK KONUS"...


Gecen haftalarda da; "Unlu Rus Yazari Tolstoy'un Islam Peygamberi ile Kayip Risalesi" diye bir kayit izledim. 4 dakika 14 saniyelik bu calismada, Tolstoy'un agzindan(!) bakin neler diyor:


"Bunlari soylemek ne kadar tuhaf olsa da benim icin Muhammedilik Haça tapmaktan, Hiristiyanlik ile mukayese edilmeyecek kadar yuksekte duruyor. Eger insan, secme hakkina sahip olsaydi, akli basinda olan her bir insan, suphe ve tereddut etmeden Muhammediligi; tek olan Allah'i ve onun Paygamber'ini kabul ederdi."
"Muhammed her zaman Evangelizm'in (Hiristiyanlar'in ustune cikiyor. O, Insani Allah saymiyor ve kendini de Allah ile bir tutmuyor. Muslumanlarin Allah'tan baska ilahi yoktur ve Muhammed onun peygamberidir. Burada hicbir muamma ve sir yoktur. LEV NIKOLAYEVIC TOLSTOY"


Nesimi'nin derisi yuzulerek oldurulmesine sebep olan inanisini dusundum:


" Vahdeti Vücud (varlık birliği) inancında kainat, Mutlak Varlık’ın zuhurudur. Bütün alem, Mutlak Varlığın bilgisinde sabit olmuş, bu subut kainatı izhar etmiştir. Göklerin dönüşünden unsurlar meydana gelir; göklerle unsurların birleşmesinden cansızlar,bitkiler ve canlılar zuhur eder canlıların kemali insanda zahir olur. insan en son ve en olgun yaratıktır. Kainatın özüdür. Tanrının tecelli yeridir. 

Seyyid Nesimi, Vahdeti Vücud inancını, yani Allah’ın insanda tecelli ettiği fikrini harflerin esrarına dayanarak dile getirmekteydi. O bunun böyle olduğuna öylesine inanmaktaydı ki, hiçbir şey onu bu inancından döndürmeye yetmedi. Sonunda din softaları, onu halk huzurunda derisi yüzülerek öldürülmesi yönünde fetva verdi. "


Sonra Isa'nin carmiha gerilmesine neden olan sozlerini hatirladim:


"Gercek sizi ozgur kilacak." diyor Isa...
"Baba ve Ben BIRiz" diyor...


Bu bilgiyi bize veren her cani oldurduk...
Asirlardir bize anlatilan her hikayeyi sorgusuz kabullendik de, tek gercegi mi reddettik diye sorgularim!


"Ben Tanri'yim " desem, benim de derimi yuzer misin Insan Kardesim?


Hristiyanlik adini verdikleri dinin, Isa'nin ogretisi ile en ufak bir ilgisi kalmamisken, kendilerini en bi Hristiyan sayanlarin, Dunya'daki en buyuk guclerden biri haline donusmus olmalarina bakarak sormadan edemiyorum;


"Ben Tanri'yim " desem; Ortacag ateslerinde cadilari(!) yaktigin gibi yakar misin beni de Insan Kardesim?




Neden korkarsiniz bunca Tanri olmaktan?


Yasaminin tum sorumlulugunun senin omuzlarina kalacagindan mi korkun?
Suclayacak ne ailen, ne de bir Allah Baban kalmayacagi fikri mi delirtir seni?


Aslinda; neden tek renkli, tek dilli bir dunyanin ozlemini bunca cekersiniz ? diye sormak isterken soz buralara geldi...


Hep birlikte hayal edelim mi?
Dusunun ki tum Dunya musluman Turk oldu ve herkes Turkce konusuyor...
Bu mudur bizim sorunlarimizin cozumu?
Aclik bitecek, sefalet bitecek mi?
Cinayetler, tecavuzler, emek somuruleri bitecek mi?
Ya adaletsizligimiz?
Hepsi hallolacak mi?


Egomuzu oldurmeden kuracagimiz tek dinli, tek dilli bir Dunya kurtarir mi biz insanoglunu?
Soyleyin Insan Kardeslerim."


Yazi burada kalmis.
Butun bunlar bana sorular sordurur yine, yeniden...
Tum dunya "Musluman Turk" oldu varsayalim.
Bitecek mi oz babalarin kizlarina tecavuzleri?
Bitecek mi namus cinayetleri?
Bitecek mi issizliginiz?
Bitecek mi ruhunuzdaki kavgalar?
Barisacak misiniz kendinizle?
Sevmeyi ogrenecek misiniz kendinizi?
Nefret etmekten, asagilamaktan, acitmaktan kendinizi vazgececek misiniz?
Delice korkulariniz dinecek mi?
Sifa bulacak misiniz?
Egonuzun esirligine mahkum yasamlariniz degisecek mi?
Ozledigimiz baris gelecek mi yeryuzu cennetine?
Her renkte insan kardesim kucaklayacak mi birbirini?
Doyacak mi Afrika'daki aclarin karni?
Bitecek mi acliktan cocuk olumleri, her alti saniyede bir yasanan?
Doga anamiza saygiyi hatirlayacak misiniz yeniden?
Yasam irmaginda ahenkle, dogayla armoni icinde akmayi becerebilecek miyiz yeniden?
Tum dunya "Musluman Turk" oldugunda gerceklesecekse bunlar, ben hazirim.
Musluman oldum gitti!
Yeryuzumuz cennet olacak oyle mi?
Herkes "Musluman Turk" olunca ya da digerleri oldurulup sadece "Musluman Turkler" birakilinca hayatta
butun bunlar gerceklesecek oyle mi?


Oyleyse; buyrun gelin once benim derimi yuzun!


Anjel Dikme
Paris
13-10-2011
03:30

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder