İnsana Yolculuk

İnsana Yolculuk
www.norradyo.com

19 Ekim 2011 Çarşamba

KADINLARIN VICDANI RET HAKKI


Bence uzun zaman once yapilmasi gereken sey nihayet  basladi.
Kadinlarin vicdani ret  ilanlarindan soz ediyorum.
Cogu insan egleniyor, ciddiye almiyor bu durumu.
Elimize silah alma hakki olmadigi icin itiraz hakkimiz da olmadigini dusunuyorlar ki ben kendilerine katilmiyorum.
Vicdani reddimi acikladigim bir dost  bana sunu soyledi tiye alarak: "Celp mi geldi?
"Bunu da yazacagim." dedim kendisine.
Cahil bir kulunuz olarak bilmem ben buyuk laf etmeyi.
Vicdani red konusunda bildigim tek sey; tam da hayati, sistemi sorgulamaya basladiklari yaslarinda askere alinan ogullarimizin, erkeklerimizin kayip ruhlar olarak bize geri yollandigidir. (Hayatta kalabildiyse tabii.)
Elime silah alma hakkimin olmamasi, bedellerini tum insanligin odedigi bu duruma DUR! deme hakkimin olmadigi sonucuna goturmuyor beni.
Bir yorum soyle diyor: "Zira yasayan sey militarist zihniyet pek canlidir ve baskindir" "Kadin vicdani reddinden olu bir cocuk dogar ancak."
Bense sormadan edemiyorum. Militarist zihniyet, bu militarist yapinin surmesi icin beslenmiyor mu yuzyillardir?
O halde?
Erkeklerimizin  (Beyler bagislasinlar beni.) bu yaralanmis ruhlariyla, benlikleriyle cok da saglikli dusunemediklerini bir gerceklik olarak kabul ediyorsak; dogduklari andan itibaren militarist, feodal, erkil zihniyetle hasarlanmis, korkutulup sindirilmis ruhlariyla yasadiklarini goruyorsak, sozu ve eylemi baslatmak sorumlulugu kadinlarin omuzlarina yuklenmistir dersem yanlis mi soylemis olurum?

Bu dusunceler baglaminda vicdani reddimi bir kez daha kamu oyuna duyuruyorum.
Bu hareketi onemseyip,  destekledigimi belirterek.

Anjel Dikme
Paris
19-10-2011
22:02:56
Merhaba...
"Sadece iktisadi açıdan baktığımızda, KHIP raporuna göre TSK bütçesi, ki vergi muafiyetleri ve örtülü dahil edilmeden 2010’da yine artmıştır. Ve 2011’de daha da artması projelendirilmiştir. Bu artışlar eğitimden, sağlıktan, istihdamdan, kadın, çocuk vb’den tasarruflarla sosyal devleti al aşağı etmektedir."
Aslina bakarsaniz yazinizin tumunu alintiliyarak yazmak isterdim vicdani ret mesajimi.
Vaktinizi almamak icin bu paragrafla yetinirim.
Ben vicdani reddimi 2008'de Paris'teki Turk radyosundan duyurmusum bilmeden ne yaptigimi...
Ne mi demisim?
Hrant'in birinci olum yildonumunde; 19 ocak 2008'de yaptigim konusmadan bir bolumu aktarmam yetecektir sanirim reddimin kabulune.
"Ben neden bu göreve talibim ? diye sorarsanız, cevabım şu olur :
Yaşamım boyunca gönüllü ferdi olduğum bu göreve, yalnız olmadığımızı, aslında sanılandan çok daha fazla olduğumuzu göstermek adına talibim…


Sadece sözde kalmayıp, çocuklarımızın geleceği adına, kımıldama vaktimizin çoktan gelip de geçmekte olduğuna inandığım için talibim…

Tarihteki koca koca imparatorluklardan geriye bugün hiçbir şey kalmamışken, o imparatorlukların sınırlarını korumak, ya da genişletmek adına milyonlarca gencin, sevdiğinin
tenine dokunamadan, baba olmanın keyfini süremeden, yaşlanamadan, yaşayamadan, evlerinden uzakta, donarak, kılıçlarla doğranarak, silahlar, bombalarla parçalanarak neden öldüklerini bir türlü anlayamadığımdan talibim…

‘Vakitsiz uçmasın’ diye turnalarımız talibim…

Barış’ın dili ‘İNSAN ‘ın dili olduğu için talibim…

Turna: Ermeni kültüründe, genç ölümler için bu tabir kullanılır…
Genç bir ölüm duyduk mu; “bir turna daha uçtu” deriz…

Vakitsiz uçmasın turnalarımız…"

Egosu kanla beslenen insan musvettelerine yeter demek icin talibim!
Bir ana oldugum icin talibim!
Subay eslerinin saclarini yapmak icin  ucretsiz kuafor, arabalarina sofor, eglence mekanlarinda  sovmen olmasin diye cocuklarimiz talibim!
Tam bilinclenme, sorgulama yaslarinda askere alinan erkeklerimizin oldurulmus, yarali, hasta ruhlariyla bizlere geri yollanmamasi icin talibim!
Bu yarali, hasta ruhlarla yasamak zorunda birakilan kadinlarimizin haklarini savunmak icin talibim!
Bu sagliksiz iliskilerden dogan cocuklarimizi, askerlikte ogrendikleri hiyerarsik sistemi evinde uygulayan babalardan korumak icin, biktigimiz, yoruldugumuz icin talibim!

Kan kokusunu sevmedigim icin talibim!
Daha ne deyim?
Ben bir Filla kiziyim, asirlarin acilarinda yanmis yuregimle daha ne deyim?


Anjel Dikme
Paris
2-10-2011
3h19:46



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder