İnsana Yolculuk

İnsana Yolculuk
www.norradyo.com

5 Nisan 2011 Salı

Seyhmus Diken Anjel Dikme’den “Kimlik Istemem” Kitabi!



Diyarbakir-Lis Yayinevi RED dizisinde; iki yasinda sehrinden ayrilip uzak sürgünlüklere yelken açan bir Diyarbakir Ermeni’sinin denemelerini “Kimlik Istemem” basligiyla kitap yapti. 1962 Diyarbakir dogumlu Anjel Dikme; iki yasindayken ailesiyle birlikte Diyarbakir’dan ayrilip Istanbul’a yerlesip, Bezciyan Ermeni Ortaokulu ve Bakirköy Kiz Lisesini tamamladiktan sonra, giyim üzerine çesitli üst egitim evrelerini tamamlayip 2000’lerin basindan bu yana Paris’te yasiyor.
Kimlik Istemem’in editörlügünü yapan Seyhmus Diken kitaba yazdigi önsözde diyor ki; “Zulmedenlere ve zulmünde ‘israr edenlere’ dahi ‘insan’ muamelesini içsellestiren naif bir ‘dervis’ tavri, bugün neredeyse asirlar öncesinde kalmis bir eski çag bilgeliginin ‘Cibran’vari çagrisi gibi. Metinleri okuyunca ziyadesiyle içsellesiyor ki; bu ‘eda’ ziyadesiyle Anjel’in kaleminde mevcut.”
Içe isleyen yillarin, yasanmisliklarin ve acilarin hesabini soran naif metinlerin kitabi Kimlik Istemem’in arka kapak metninde yazar Anjel Dikme; "Ben ‘BEN’i kesfetmekte ve ‘AN’i yasamayi deney imlemekte iken, hafiflemis iken, tekrar üst kimliklerin agirliginda bogulmak istemem! Yeryüzündeki tüm cinayet, katliam ve soykirimlardan utanirim! Canim acir! Sussam; o ruhlara ihanet, konussam; kendime ihanettir yasadigim en derin ikilem... Her inkârda yeniden, tüm masum ruhlarin çigliklariyla uyanirken ben... Iste tam da burada atarim yardim çigligimi... Ne yapmaliyim insan kardeslerim, söyleyin ne yapmaliyim?" diye insan kardeslerine açik uçlu sorular soruyor.
Metinlerde içsel bir bütünlük var. Kimi kez kendi toplumu ile bir “Amira” hesaplasmasi. Ama hesaplasirken de Mezopotamya Ermenilerinin gururlu basi dikliginin ders verir edasi hâkim kaleme. Kimi kez de ötekilestiren egemen kavime “insani” ders verme bilgeligi…
Içerden ve onurlu bir dert dökme ve “kin” yerine “insani yan”imiza sikça gönderme yapan anlama ve algilama kitabi Anjel Dikme’nin Kimlik Istemem’i…
Kimlik Istemem / Anjel DIKME
Deneme, 128 sayfa
Mart, 2011
10.00 tl.
Wesanen Lîs-Lis Yayinevi, Amed
Kooperatifler Mah. Ögretmenler Sok. Feray Apt. No: 1 Yenisehir-Diyarbakir
Tel / Fax: 90 412 228 97 76
Kitabin dagitimi yapilan adresler:
Diyarbakir’da; Avesta, Aram, Kafka, Egitim ve Lîs Kitabevleri.
Mardin, Leylan Cafe-Kitap
Kiziltepe, Kadin Kitabevi
Izmir, MKM
Istanbul, Medya Kitabevi, Nubihar kitabevi ve MKM
Dagitim; Cagaloglu ve Final Dagitim
Internet üzerinden; Idefix.com, kitapyurdu.com ve ilknokta.com.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder