İnsana Yolculuk

İnsana Yolculuk
www.norradyo.com

1 Mart 2011 Salı

NEDIR IYI INSAN?

Bilirim, Anadolu'nun onemli ogretilerinden biridir: "Olenin arkasindan kotu konusulmaz."

Hepimiz boyle ogrendik.
Hristiyani, muslumani...
Islam inanisinda cenaze  namazinda cemaate ozellikle sorulur: "Merhumu nasil bilirdiniz?" Orada bulunan herkes: "Iyi bilirdik." der hep  bir agizdan..
Bu beni hep dusundurmustur...
Neden yapariz bunu?
Boyut degistiren icin mi, kendimiz icin mi?
Peki ne kadar durustuzdur bu cevabi verirken?
Hic bulundugunuz cenazelerde bu cevabi verirken bir rutini yerine getirmenize ragmen kendinizi ikiyuzlu hissettiginiz olmadi mi?
Peki, nedir IYI  insan?
Yasarken INSANLIK icin olumlu hicbir sey yapmamis, acimasizca elestirilmis birini, neden olunce dunyanin en masum, en durust ki$isiymis  gibi anma geregi duyariz?
Bu sorulari sorarim kendime...
Neden derim? Neden?
Aslinda arzuladigimiz bilge, masum, cocuk yurekli saf sevgiyle yasamis olabilmek hepimizin, herkes icin diledigi bir masal oldugundan midir bu tavrimizin kaynagi?
Su an Paris'te sabahin altisi ve ben okumaya ara verip televizyonu actim...
Cenaze namazi var...
"Erbakan Hoca'ya Veda" yaziyor alt yazida...
Ovguler, ovguler, ovguler...
"Insanlik  icin calisti" diyor biri...
En cok buna tebessum ettim ben... Bu cumleye takildim ...
Neden mi?
Cok kisa bir sure once yaptigi bir konusmayi dinlemis ve bir yazi yazmistim...
Iste o konusmasini hatirladim ben uzulerek..
Nedir insanlik ?
KImlerden olusur?
Sadece "Islam Birligi" midir insanlik?
"Son derece kulturlu bir insandi." diyor mikrofon uzatilan bir baskasi...
Butun bunlari duymak beni daha da uzdu...
Bunca egitimli, birikimli, uzun ve zorlu bir yasam tecrubesi gecirmis biri, yasaminin son gunlerinde asagidaki sozleri ederken hangi dunya barisina hizmet icin calisti?

*"AB'ye girmek isteyen CHP ve AKP arasinda ne fark vardir? 
Gonul gozunuzle bakin, aynilar...
Ikisi de AB'ye girmek istiyorlar. 
AB nedir? Hiristiyan toplulugu.
 Muslumanlari birakip, Hiristiyan topluluguna giriyorsun. 
Nedir Hiristiyan? Hiristiyan nedir?
Su bilmez, temizlik bilmez, banyoya girdigi gibi cikar, aile yok, namus yok..." 
Bagislayin beni ne olur ama baska birsey sormak gelmiyor elimden...
Neden kiziyorum biliyor musunuz?
Siradan insanlarin  hata yapma, istedigini soyleme luksu vardir ama yasadigi toplumun onculugune soyunmus bireylerin sarf ettikleri her sozcuk , milyonlarin dusunce yapisini, tavirlarini sekillendirici bir rol ustlenir. Onlar da  bilirler bunu . Bilincli bir farkindalikla bunu yaptiklari icin, iste en cok  bundan kizarim...
Pek bir saf oldugumdan kizarim bilirim...
Anlamam ben politik hesaplardan falan...
Anlamam kisisel cikar ve oy hesaplarindan...
Anlamam iktidar hirslarindan...
Hem de hiiiiic anlamam...
Bir tek sey sorarim...
Tek sorum vardir olcu olarak dikkate aldigim: Gercekten, tum Dunya Insanlari icin, Insan Kardesleri icin ne yapmistir bu merhumlar?
Hangi ideoloji, hangi din, hangi amac icin  olursa olsun; bolucu, kiskirtici, dusmanlik tohumlari ekmeyi amaclayan, otekilestiren  bir sozun sahibini "Iyi bilirdim" diye anmakla ne kadar durustuz kendimize?
Bana asi ve kotu kadin deyin varsin olsun...
Aliskinim...
Onemli olan tum bu sorulari kendinize sordugunuzda verdiginiz cevap nedir?
En azindan kendinize durust olacaginiza soz verin yeter.
Cevabinizi ben bilmesem de olur....
Anjel Dikme
Paris
2.2.2011
6.54.17

*http://www.toplumsalyakinlasma.org/index.php?option=com_content&view=article&id=277:ne-mutlu-bar-cin-calanlara-onlara-tanrnn-cocuklar-denecek&catid=904:anjel-dikme&Itemid=656












http://anjeldikme.blogspot.com/2010_09_01_archive.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder